Dieta dla osób z żylakami kończyn dolnych

Teksty: Mariola Marklowska, Agata Pustułka
Więcej bioflawonoidów – substancji, zwiększających stężenie i przedłużających działanie witaminy C – zawierają owoce o intensywnej barwie takie jak jeżyny, borówki amerykańskie i pospolite wiśnie.

Więcej bioflawonoidów – substancji, zwiększających stężenie i przedłużających działanie witaminy C – zawierają owoce o intensywnej barwie takie jak jeżyny, borówki amerykańskie i pospolite wiśnie. Ma je także biała skórka owoców cytrusowych – ta wewnętrzna oraz sok winogronowy i wino.

Więcej błonnika – ułatwiającego trawienie. Nadmierne parcie na stolec powoduje znaczny wzrost ciśnienia w jamie brzusznej i wtórnie w żyłach kończyn dolnych. Dużo błonnika zawierają warzywa, nasiona roślin strączkowych i całe ziarna.

Mniej soli kuchennej – jej zbyt duża ilość może być przyczyną obrzęków kończyn dolnych i dodatkowo obciążać uszkodzone już żyły nóg.

Mniej... kilogramów. Także nadmiar tkanki tłuszczowej, zwłaszcza w obrębie brzucha zwiększa ciśnienie w jamie brzusznej oraz utrudnia powrót krwi żylnej z kończyn dolnych do serca.

Jednodawkowa szczepionka niebawem na rynku

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie