Dieta przy depresji

Mariola Marklowska
U 40 do 80 proc. osób cierpiących na zaburzenia lękowe pojawia się depresja. Szacuje się, że ok. 15 proc. ludzi doświadcza w ciągu całego życia przynajmniej jednego epizodu depresji, na tyle poważnego, że wymaga ...

U 40 do 80 proc. osób cierpiących na zaburzenia lękowe pojawia się depresja. Szacuje się, że ok. 15 proc. ludzi doświadcza w ciągu całego życia przynajmniej jednego epizodu depresji, na tyle poważnego, że wymaga interwencji lekarza.
W terapii depresji bardzo ważną rolę odgrywa dieta. Oto jej najistotniejsze założenia:

* unikajmy cukru
wprawdzie zajadanie się słodyczami może poprawić nastrój, ale niestety nie na długo. Po pewnym czasie depresja pogłębia się, a nasila ją spożywany cukier. Lekarze radzą, by używać słodzików.

* ostrożnie z kofeiną
wydaje się, że mała czarna jest dobra na wszystko, ale nie służy nam, gdy znajdujemy się w stanie depresji. Dzieje się tak przede wszystkim u osób, które aktywność fizyczną zawdzięczają futrowaniu się kawą, herbatą i colą. Bezpiecznie możemy wypijać jedną filiżankę dziennie.

* mniej tłuszczu
dieta niskotłuszczowa wpływa na stabilizowanie się nastroju. Im mniej masła, tłustych wędlin i serów, tym mniej negatywnych uczuć wobec otoczenia.

* szukajmy witaminy B
jej brak osłabia nasz organizm, który staje się łatwym łupem dla depresji. Udowodniono, że u osób starszych cierpiących na depresję i zażywających witaminę B6 doszło do poprawy stanu klinicznego.


Melisa lekarska

Jej uspokajające właściwości znane są od średniowiecza. Pochodzi z południa Europy. Przez wieki odkryto szereg jej medycznych zastosowań i co najważniejsze zażywanie melisy nie daje skutków ubocznych. Jedynym przeciwwskazaniem jest spożywanie jej w ciąży. Przede wszystkim zmniejsza wzdęcia i gazy, relaksuje, koi nerwy, pomaga pokonać bezsenne noce. Jest też pomocna przy migrenach, bolesnych menstruacjach oraz zespole przewlekłego zmęczenia.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Ulgi dla ozdrowieńców oddających osocze

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Katarzyna

Czytałam własnie ostatnio jak pomóc sobię w depresji , na kilku forach wyczytałam o kurkuminie .
Podobno posiada świetne właściwości ale co z przyswajaniem , wyczytałam że nie jest zbyt ciekawie tak jak to zapowiada większośc producentów ...

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3