Inny maluch

Tomasz Borówka, Ryszard Parka
BOMBELPowstał w roku 1974. Tylną część dachu odcięto, a w to miejsce wstawiono bąbelkowatą nadbudówkę z laminatu. Drugi schowek umieszczono za siedzeniami. W sumie cała przestrzeń bagażowa miała ok. 1 m szesc.

BOMBEL
Powstał w roku 1974. Tylną część dachu odcięto, a w to miejsce wstawiono bąbelkowatą nadbudówkę z laminatu. Drugi schowek umieszczono za siedzeniami. W sumie cała przestrzeń bagażowa miała ok. 1 m szesc.

KOMBI

Powstał w roku 1975. Model ten był dłuższy o 17 cm. W ścianie nadwozia znalazły się trzecie, wysoko otwierane drzwi. Silnik został przystosowany do pracy w poziomie przez co uzyskano płaską podłogę. Zmieniono dmuchawę chłodzącą silnik.

DIESEL

Na początku lat 80., w epoce kartek na paliwo zrodziła się idea zastosowania w PF 126p silnika Diesla. Wybrano czterocylindrowy silnik przemysłowy japońskiej firmy Kubota o poj. 800 cm sześc. Mimo zaawansowania prac nie doszło do seryjnej produkcji – z powodu gwałtownej zwyżki kursu jena, przedsięwzięcie straciło ekonomiczny sens.

BESKID

Prototyp tego samochodu zbudowany został w 10 miesięcy od momentu zatwierdzenia założeń konstrukcyjnych . Poddano go próbom drogowym w lipcu 1983 r. Niestety kierownictwo Ośrodka Badawczo- -Rozwojowego FSM nakazało zniszczyć oprzyrządowanie do budowy przedprototypów.

Nowe mandaty od straży miejskiej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie