BOMBEL
Powstał w roku 1974. Tylną część dachu odcięto, a w to miejsce wstawiono bąbelkowatą nadbudówkę z laminatu. Drugi schowek umieszczono za siedzeniami. W sumie cała przestrzeń bagażowa miała ok. 1 m szesc.
KOMBI
Powstał w roku 1975. Model ten był dłuższy o 17 cm. W ścianie nadwozia znalazły się trzecie, wysoko otwierane drzwi. Silnik został przystosowany do pracy w poziomie przez co uzyskano płaską podłogę. Zmieniono dmuchawę chłodzącą silnik.
DIESEL
Na początku lat 80., w epoce kartek na paliwo zrodziła się idea zastosowania w PF 126p silnika Diesla. Wybrano czterocylindrowy silnik przemysłowy japońskiej firmy Kubota o poj. 800 cm sześc. Mimo zaawansowania prac nie doszło do seryjnej produkcji – z powodu gwałtownej zwyżki kursu jena, przedsięwzięcie straciło ekonomiczny sens.
BESKID
Prototyp tego samochodu zbudowany został w 10 miesięcy od momentu zatwierdzenia założeń konstrukcyjnych . Poddano go próbom drogowym w lipcu 1983 r. Niestety kierownictwo Ośrodka Badawczo- -Rozwojowego FSM nakazało zniszczyć oprzyrządowanie do budowy przedprototypów.

Protest w Tłumaczowie. Kłodzko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?