Jesienny jadłospis

(oprac. mam)
Coraz krótsze dni i coraz dłuższe noce, a na dodatek coraz mniejszy dostęp do świeżych owoców i warzyw. Najwyższa pora, aby pomyśleć, czym można zastąpić letnie menu, bogate w różnorodne produkty, aby przebrnąć przez ...

Coraz krótsze dni i coraz dłuższe noce, a na dodatek coraz mniejszy dostęp do świeżych owoców i warzyw. Najwyższa pora, aby pomyśleć, czym można zastąpić letnie menu, bogate w różnorodne produkty, aby przebrnąć przez trudny okres jesienno-zimowy i nie nabrać zbędnych kilogramów.

Przede wszystkim trzeba pamiętać, aby częściej jeść potrawy ciepłe, które rozgrzewają żołądek i są łatwiejsze do przyswojenia przez organizm. Nawet te warzywa, które najczęściej jedliśmy surowe albo zimne – starajmy się użyć jako składnik lub baza jakiegoś gorącego posiłku. Zimne potrawy nie sprzyjają ani zdrowiu, ani samopoczuciu – szczególnie, gdy za oknem „jesienna słota”...


DALEKO OD TŁUSZCZU

Kupujmy chude gatunki mięs i wędlin: wołowinę, cielęcinę, drób bez skóry, dziczyznę oraz chude gatunki ryb, takie jak: flądra, pstrąg, sandacz albo dorsz. Należy unikać mięs oraz ryb w postaci konserw, a także potraw smażonych w głębokim tłuszczu. Ryby czy mięso smażymy na 1 łyżce oleju albo na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu. Można też upiec je w folii, na grillu albo po prostu ugotować.

Najlepiej zrezygnować z produktów mącznych – makaronów, klusek i ziemniaków. Lepiej sięgnąć po gotowane warzywa, surówki i sałatki. Można je śmiało doprawiać łyżką oliwy albo polewać niskokalorycznym sosem jogurtowym. Tłuste przetwory mleczne – mleko, sery i jogurty – koniecznie musimy zastąpić chudymi, niskokalorycznymi, zaś masło – margaryną. Poza tym unikajmy przekąsek! Nie dajmy się skusić żadnym ciastem, czekoladkami, suszonymi owocami czy orzechami! Jeśli już musimy coś przegryźć – niech będzie to jabłko lub marchewka, w ostateczności malutka salaterka kisielu albo budyniu na chudym mleku.


CIEPŁY NAPÓJ I ZUPA JARZYNOWA

Powinniśmy pić niskokaloryczne, ciepłe napoje oraz soki warzywne rozcieńczane niegazowaną wodą mineralną. Jeśli przez okres jesieni chcemy przebrnąć szczupli, musimy wyrzec się zupek zabielanych mąką i śmietaną. Pijmy natomiast chude buliony wołowe i drobiowe, jedzmy zupy jarzynowe. Posiłki nie mogą być zbyt obfite! No i nie wolno nam pić alkoholu. Szkodzi on nie tylko tuszy, ale przede wszystkim zdrowiu. I niech jesienne słoty nie zrażą nas do spacerów. Starajmy się codziennie, albo chociaż dwa razy w tygodniu, znaleźć czas na 20-minutowy spacer.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Brexit zmieni zasady handlu polską żywnością

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3