Najprzyjemniej w wodzie

Katarzyna Pachelska
Ćwiczenia są bardzo podobne do tych, którymi instruktorzy katują nas na „normalnym” aerobiku. Jednak gdy unosimy nogę czy wymachujemy ręką, czynimy to z łatwością.

Ćwiczenia są bardzo podobne do tych, którymi instruktorzy katują nas na „normalnym” aerobiku. Jednak gdy unosimy nogę czy wymachujemy ręką, czynimy to z łatwością. Zawdzięczamy to wodzie, która sprawia, że nasze ciało jest lżejsze. Tak więc mimo, że pracuje ono tak samo jak na sali gimnastycznej, nie czujemy wielkiego zmęczenia, serce nie chce nam wyskoczyć z piersi ani mięśnie nie oznajmiają bólem, że przedobrzyliśmy z ćwiczeniami. Wodny aerobik wygląda jak zabawa, i rzeczywiście, wymachując rękami czy nogami i pryskając wodą naokoło w rytm muzyki czujemy się jak dzieci.

Nic więc dziwnego, że aqua aerobik staje się u nas coraz bardziej popularny. Na prawie każdym basenie organizowane są takie zajęcia. Przychodzą na nie głównie panie, choć nie jest to przecież sport tylko dla płci pięknej. Niektórym może kojarzyć się z pływaniem synchronicznym, ale wcale nie trzeba umieć pływać, by ćwiczyć aqua aerobik. Zajęcia odbywają się na płytszej części basenu, tak, by nie tracić gruntu pod nogami.

Do ćwiczeń można używać rozmaitych akcesoriów. Najpopularniejsze są tzw. makarony, czyli długie i wąskie rurki, przy pomocy których ćwiczy się mięśnie rąk, obręczy barkowej i brzucha. Można używać jeszcze pasów wypornościowych, rękawic czy motylków zakładanych na ręce.


Plusy

Ćwiczyć mogą wszyscy, również osoby starsze, otyłe, kobiety w ciąży.
Może być formą rehabilitacji dla osób ze schorzeniami kręgosłupa.
Ćwiczy się wszystkie partie mięśni.
Nie obciąża stawów.
Nie pocimy się ani zbytnio nie męczymy.
Czujemy się jak w dzieciństwie, gdy taplaliśmy się w wodzie.
Trudno o kontuzje.
Poprawia się krążenie krwi, a ciało staje się jędrniejsze.

Minusy
Trzeba się przebierać w kostium kąpielowy, który nie ukryje zbędnych kilogramów.

Ekspert radzi

Daniel Wierzbicki, absolwent katowickiego AWF-u, prowadzi zajęcia z aqua aerobiku na basenie sosnowieckiej SP nr 45

Największą zaletą aqua aerobiku jest to, że mogą go uprawiać wszyscy. Na moich zajęciach są panie mające od 16 do 60 lat, także te walczące z otyłością. Jest to świetna forma aktywności dla osób z chorobami kręgosłupa i stawów, które zwykły aerobik za bardzo obciąża.

Człowiek w wodzie jest lżejszy, nie musi walczyć z ograniczeniami swojego ciała tylko z oporem wody. Najlepiej gdy uprawia się sport według zasady 3x30x130 czyli trzy razy w tygodniu po 30 min. z tętnem ok. 130 uderzeń, jednak najważniejsze jest, by na aqua aerobik chodzić regularnie, np. dwa razy w tygodniu.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Ulgi dla ozdrowieńców oddających osocze

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3