Owoce przez cały rok

(mam)
Owoce zajmują bardzo ważną pozycję w jadłospisie niemowlęcia. Zwykle są pierwszym posiłkiem o nowym smaku i nowej konsystencji dla malucha, który dotychczas był karmiony wyłącznie pokarmem mamy lub mlekiem modyfikowanym.

Owoce zajmują bardzo ważną pozycję w jadłospisie niemowlęcia. Zwykle są pierwszym posiłkiem o nowym smaku i nowej konsystencji dla malucha, który dotychczas był karmiony wyłącznie pokarmem mamy lub mlekiem modyfikowanym. Pierwsze soczki i przeciery owocowe to „krok milowy” w stronę menu bogatego, urozmaiconego, opartego na pełnym zestawie produktów spożywczych. Takiego, które zapewnia prawidłowy rozwój w okresie dzieciństwa i zdrowie w życiu dorosłym. Od tego, czy dziecko we wczesnym okresie życia nauczy się jeść i polubi owoce, zależą jego przyszłe preferencje kulinarne i stosowanie zasad prawidłowego odżywiania w przyszłości.


Skarbnica witamin

Owoce stanowią bogactwo naturalnych witamin i soli mineralnych niezbędnych do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Zawarte w nich błonnik pokarmowy, pektyny i kwasy organiczne działają regulująco na przewód pokarmowy. Dostarczają również tzw. wody organicznej o najwyższej czystości (wykorzystuje się ją m.in. w produkcji nowoczesnych kosmetyków).

W pierwszym roku życia dziecka pediatrzy zalecają rodzicom podawanie owoców w postaci soków nektarowych i przecierów owocowych. Najbezpieczniejszym owocem jest jabłko. Nie powoduje alergii, stąd warto zacząć uzupełnianie jadłospisu właśnie od niego. W kolejnych tygodniach można wprowadzać banany, gruszki, morele, brzoskwinie, maliny, winogrona, porzeczki, jeżyny, arbuzy, śliwki. Pod koniec pierwszego roku życia można rozszerzyć asortyment owoców o truskawki, poziomki i cytrusy.

Bez dodatku cukru

Dojrzałe owoce są wystarczająco słodkie, aby nie dodawać do nich cukru. Zgodnie z tą zasadą przygotowywane są również gotowe dania owocowe dla niemowląt, np. musy owocowe, które mogą stanowić samodzielny posiłek, mogą uzupełnić obiad jako smakowity deser lub można je wykorzystać jako dodatek do potraw (z ryżu, makaronu, do naleśników).
Im młodsze dziecko, tym bardziej jest wrażliwe na pozostałości środków ochrony roślin, nawozów, zanieczyszczeń gleby i powietrza. Jeśli decydujemy się przygotować maluszkowi posiłek ze świeżych owoców, zwróćmy uwagę, czy pochodzą z upraw ekologicznych.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Brexit zmieni zasady handlu polską żywnością

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3