Polak potrafi liczyć na okazje

redakcja@dz.com.pl
Trzy czwarte Polaków deklaruje, że od czasu do czasu robi zakupy na wyprzedażach. Ten zakupowy fenomen przyszedł do nas z Zachodu. Dziś jesteśmy mistrzami w kupowaniu produktów po okazyjnych cenach.

Trzy czwarte Polaków deklaruje, że od czasu do czasu robi zakupy na wyprzedażach. Ten zakupowy fenomen przyszedł do nas z Zachodu. Dziś jesteśmy mistrzami w kupowaniu produktów po okazyjnych cenach. Pod tym względem bijemy na głowę Hiszpanów, Portugalczyków, Holendrów czy Włochów. W badaniu przeprowadzonym niecałe dwa lata temu przez międzynarodowy ośrodek badań Ipsos okazaliśmy się największymi entuzjastami wyprzedaży w Europie.

Do niedawna szał zakupowy ogarniał nas jedynie przed świętami Bożego Narodzenia. Wtedy sprzedawcy prześcigali się w oferowaniu niemal wszystkich produktów po okazyjnych cenach. Dziś na tanie zakupy możemy liczyć wiosną, latem, jesienią i zimą.
Co robi wrażenie?
Wyprzedażowa oferta nie tylko pojawia się częściej, ale i jest bardziej konkurencyjna. Zwykłe obniżki cen o kilka, czy kilkanaście procent przestały być dla nas okazją.
– Ceny porządnych, markowych ubrań lub butów są nieosiągalne dla przeciętnie sytuowanego Polaka. Na panu Kowalskim nie robią już wrażenia kilkuprocentowe obniżki butów za 300 złotych. One i tak, choć trochę tańsze, są poza możliwościami portfela.
Z badań wynika, że Polacy szukają coraz częściej towarów dobrej jakości, ale i po znacznie niższych cenach. Najczęściej w czasie wyprzedaży taki towar znajdują – informuje Katarzyna Gawlik z Instytutu Badania Opinii i Rynku Pentor.
Wyprzedaż przez okrągły rok
Centra handlowe z roku na rok oferują coraz większe obniżki. Na polskim rynku pojawiła się również nowa całoroczna oferta wyprzedaży. Taką atrakcję oferują tzw. centra outletowe, w których ceny markowych produktów przez dwanaście miesięcy są niższe o 30 do 70 procent. Moda na nie przywędrowała do nas z Wielkiej Brytanii. Możemy tam tanio nabyć produkty znanych marek o jakości takiej, jak w innych sklepach firmowych.
– Podstawowym atutem sprzedaży outletowej jest atrakcyjna cena w porównaniu do cen w tradycyjnych sklepach. W centrum outletowym znajdziemy markowe ubrania i obuwie największych zagranicznych i polskich producentów – od bielizny, poprzez odzież i obuwie sportowe, aż po garnitury i eleganckie koszule. Różnica polega na tym, że u nas dostępne są ubrania i buty z poprzednich kolekcji oraz nadwyżki produkcyjne z aktualnych serii – tłumaczy Anna Kalfas z Fashion House Outlet Centre w Sosnowcu, jedynego centrum outletowego na południu Polski.
Zadowolony klient
zawsze wraca
Podczas gdy tradycyjne sklepy ogarnia fala wyprzedaży, spiralę obniżek rozkręcają na dobre centra typu outlet, w których całoroczne przeceny obniżane są w tym czasie jeszcze bardziej.
To właśnie Fashion House rozpętało w lipcu zeszłego roku burzę wyprzedażową na Śląsku, oferując w ramach akcji „Cenomania” markowe produkty tańsze nawet o 90 proc. Trzecia odsłona akcji właśnie trwa.
– W tym roku doskonałej jakości ubrania można kupić za jedną trzecią ceny – mówi Marzena Kuźniar, zastępca kierownika sklepu Adidas w sosnowieckim Fashion House. – Muszę przyznać, że przeżywamy obecnie prawdziwe oblężenie kupujących. Osoby, które raz nas odwiedzą zwykle wracają – dodaje Kuźniar.
Podczas takich akcji jak „Cenomania”, która w tym roku potrwa do końca lipca, warto wybrać się na zakupy. Za tę samą kwotę możemy kupić znacznie więcej niż poza sezonem wyprzedaży.

Mikropożyczka. Czym jest i do kogo jest skierowana?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie