"W ramach pilotażu biorący w nim udział policjanci kierowani do realizacji zadań o charakterze patrolowo-interwencyjnych, dzielnicowi oraz w ruchu drogowym wyposażeni zostali w urządzenia mobilne przy pomocy, których nie tylko, jak dotychczas mogą dokonywać sprawdzeń w policyjnych bazach danych, ale również otrzymują zadania do służby i mogą pozyskiwać informację niezbędne do prawidłowej realizacji zadań, a informacji tych naprawdę jest bardzo wiele" - informuje Biuro Prewencji Komendy Głównej Policji.
W pilotażu, który ruszył 27 marca biorą udział policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Łomży (KWP Białystok), Komendy Powiatowej Policji w Myślenicach (KWP Kraków), Komendy Rejonowej Policji Warszawa V oraz z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. W pilotażu udział bierze łącznie około 500 policjantów oraz osób odpowiedzialnych za szeroko pojmowaną organizację służby.
Wdrożenie tego etapu projektu pozwoli na całkowitą rezygnację z dotychczasowej formy dokumentowania przebiegu służby, który w znacznej mierze będzie odbywał się niejako w tle realizowanych czynności automatycznie. Rola policjanta ograniczy się do weryfikacji i akceptacji generowanych „podpowiedzi” oraz uzupełnienia o dane istotne z jego punktu widzenia, wszak mówimy o e-Notatniku, a więc narzędziu wirtualnym.
Policjant docelowo będzie miał dostęp do swojego e-Notatnika również z klasycznych stanowisk komputerowych, gdzie po w prowadzeniu do użytku ostatniego z projektowanych modułów będzie mógł generować, w znacznym zakresie automatycznie, niezbędne dokumenty. System pozwoli również na komunikację dwukierunkową ze stanowiskiem kierowania swojej jednostki.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?