Czyste miasto to szczęśliwi mieszkańcy
Porządek w mieście powinien być oczywistością. Znacznie przyjemniej spędza się czas w otoczeniu zieleni, czystych ławek i niezniszczonych ścian budynków. Akty wandalizmu nie tylko szpecą przestrzeń, ale również obniżają satysfakcję mieszkańców. Z kolei dla turystów są zbędnym dodatkiem do widoków, które chcieliby zachować w pamięci i na zdjęciach.
„Nie” dla mowy nienawiści
Napisy na murach, bazgroły na murkach, wlepki na ławkach – to wszystko nie tylko odejmuje walorów estetycznych, ale gdzieniegdzie wskazuje na mowę nienawiści. Obrażające hasła i buntownicze frazy mogą być krzywdzące dla osób o innych poglądach lub wyznaniu niż sam autor szpecącego dzieła. Dla dzieci stanowią z kolei gorzką lekcję, że człowiek nie szanuje tego, co go otacza. Badania przeprowadzone z inicjatywy marki Kärcher pokazują, że 56 proc. badanych odczuwa złość w związku z tym, że wulgarne graffiti oglądają ich pociechy, a 40 proc. deklaruje, że nie czuje się bezpiecznie widząc tego rodzaju rysunki i napisy po zmroku.
Dziedzictwo mieszkańców Wrocławia
Wrocław jest jednym z największych polskich miast. Mieszkańcy chwalą sobie możliwości rozwoju, turyści doceniają walory krajobrazowe i kulturalne. Nie brakuje godnych uwagi zabytków i obiektów rozrywki. Zbędne malunki, brud, chaotycznie rozlepione naklejki – to wszystko odbiera miejscu urok. Warto dbać o otoczenie, bo będzie służyć nie tylko nam, ale także dzieciom, wnukom i następnym pokoleniom. Czystość przestrzeni publicznej jest wspólną sprawą, która ma wpływ na przyszłość miasta.
Na czym polega akcja „Oczyszczamy Atmosferę”?
W tym roku mieszkańcy wraz z marką Kärcher dokonują „oczyszczania atmosfery” w trzech dużych miastach. Po Warszawie i Łodzi, przyszła kolej na Wrocław. Na wybranej przestrzeni dokonuje się mała-wielka zmiana. To bowiem nie tylko czyszczenie i usuwanie brudu, to budowanie świadomości, i realny wkład ludzi w publiczne życie. Osobno można dokonać wiele, ale działając wspólnie jeszcze więcej. Doskonale z tego zdaje sobie sprawę również ambasador akcji – Michał Piróg. 21 lipca odbędzie się kolejna odsłona „Oczyszczamy Atmosferę”. Celem projektu jest zwrócenie uwagi, że wygląd przestrzeni miejskiej ma znaczenie.
Czyste miasto to dobry przykład dla dzieci i młodzieży
Co tak naprawdę rozumiemy pod hasłem czystości? Higienę osobistą? Porządek w szafkach? Błyszczącą podłogę lub wolne od kurzu półki? Zasięg pojęcia sięga szerzej – czystość przejawia się poprzez nasze zachowanie. Mając konkretne wartości i ceniąc sobie schludność, przekłada się to na inne dziedziny życia. Chcemy mieć porządek w głowie, w mieszkaniu, ale również w pracy i w miejscu, w którym żyjemy. Nasza postawa jest przykładem dla młodszych. Uczymy ich, że warto dbać o estetykę miasta, a tym bardziej o jej utrzymanie.
Partnerem akcji jest
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?